2013. május 20., hétfő

Kiváncsi vagyok...

A legújabb játékszerem, ami egy idő után - remélem - átalakul majd felelősséggé és komoly, értékes tartalommal teli vélemények és ellenvélemények csataterévé.

Célom az, hogy gondolataim, véleményem, meglátásaim, esetleg tanácsaim, élményeim formát öltsenek és tartalmas olvasnivalót biztosítsak az idelátogatók számára.

Van, akivel megbeszéljem, tehát nem vagyok magányos, de olykor a kiváncsiság annyira gyötör, hogy vajon más mit gondol arról, amin most ÉN agyalok, hogy leszivesebben kimennék a főtérre(Kézdivásárhely), kiülnék a szökőkút peremére és elkiabálnám.

Tény és való, hogy nyomban érdeklődnének a feketeruhás "kollégák", hogy mi bajom és jöjjek már el onnan, mert hanem lefotóznak és viszontláthatom magam a  "szerv" facebook oldalán.

- Kiváncsi vagyok a kézdivásárhelyiek véleményére.
- Kiváncsi vagyok, hogy csak a szóbeszéd miatt "nemérdekel" senkit semmi?
- Kiváncsi vagyok, hogy miért nincs már Kézdivásárhelyen közösségtudat.
- Kiváncsi vagyok, hogy szándékosan nem engedik be az emberek fejlődést a városba, az életükbe?
- Kiváncsi vagyok, hogy a fiataloknak, azon kívül, hogy otthon azt szajkózzák, hogy "nincs munkahely", mi befolyásolja a jövőképüket, ha egyáltalán van ilyen.
- Kiváncsi vagyok, hogy miért vagyok ezekre kiváncsi...
- Kiváncsi vagyok, hogy a világi eseményekre hogyan reagál egy kézdivásárhelyi...
- Kiváncsi vagyok, hogy miért nincs Teaház, miért nincs Turizmusfejlesztés, miért nincs Attrakciómenedzsment - és nem szemrehányóan, nem a városvezetés kérdőrevonásaként, nem.

A TE véleményedért vagyok kiváncsi....

A kiváncsiságomat félretéve igyekszem én is olyan tartalmakkal, véleményekkel, írásokkal feltölteni a blogot, amelynek építő jellege van.
Tehát nem azért akarok írni, mert éppen nincs benzinem furikázni és "úgysincs semmi a tévében".

Igyekszem gondját viselni a blognak és rendszeresen irkálni...

Köszi, hogy olvastad, köszi, hogy írsz, köszi, hogy elgondolkodsz...

3 megjegyzés:

  1. Szia Balazs!
    hat vegre..... valaki aki nyiltan mert errol beszelni, es veget vetni a suttogasnak. Gratulalok.
    Sajnos manapsag csak erdekek szamitanak... "...ha nem eri meg nem csinalom..."
    irtad hogy pl. miert nincs teahaz... szeritntem az a legnagyobb problema hogy kezdii fiatalok tulnyomo resze csak atutazoban van sajat szulovarosaban.
    Amint vegzett az iskolaval, egysek a tovabbtanulast valasztjak, azok mar egyetmi varosokba vannak, masok meg kulfoldon keres maganak megelhetest. Azon keves fiatal aki megis szulovarosa mellett es ott mard (itt megjegyeznem, hogy egyeseknek elismeresem hogy kezdin probalnak megelni) azoknak nincs olyan jovedelmuk hogy megengedhessenek egy kis kiulest....
    Most ennyi, mert dolgaim vannak, de mikor nett kozelbe leszek, szivesen firkalok par sort. Hiaba hogy most is 2500 km-re vagyok es szakmambol kiindulva rengeteg helyen jarok de a szivem melyen a legszebb videk szekelyfold, s a legkedvesebb varos KEZDIVASARHELY
    udv: Botond

    VálaszTörlés
  2. Itt nincs amitől félni, kedves Botond.
    Mitől, kitől? Maximum egy-két merevebb tekintettel találkozok az utcán. És? Tanuljuk meg, hogy nem kell mindig mindenkit szeretni, hogy legyünk valakik. Tanuljuk meg, hogy nyomós észérvekkel kell egymást meggyőzni valamiről, nem hőbörgéssel.(szerintem!)

    Látod, te már is leszűkítetted a Teaház célcsoportját a fiatalokra. Pedig nagyon sok már kevésbé fiatal, középkorú vagy akár szép kort megélt ember is látogathatná. Nem? A teafogyasztásnak, a teaházi viselkedésnek kultúrája van. Azt el lehet lopni, el lehet sajátítani, lehet művelni.

    Gondoljunk csak bele: a napi rutin után, legyen az délután vagy este, kicsit beülünk ide és átszellemülünk, kezdünk ÉLNI és közösségi fejlődésünk lépcsőjén rálépünk az első fokra.

    Azzal sem lenne semmi gond, hogy elmegy egyetemre, nagyvárosba a fiatal végzős. Sőt!!

    DE, a tanultakat - és itt most nem a könyvekre gondolok - itthon lenne igazi hasznosítani.
    Persze, ez egy ideális helyzet lenne, amelyre nem tudom mikor kerülhet sor.

    Tudom, ismerem az érzést.
    4.5 év nagyvárosi élet után én is itthon vagyok..szerintem újra nem sokáig, de a közeljövőben tervemben van a hazaköltözés és a közösségért, az életteremért való munkálkodás, a fejlesztés.

    VálaszTörlés
  3. Szia Balázs!
    Örülök, hogy indítottad ezt a blogot, tetszik, végre... :) Nem szeretem mikor azt szajkózzák, hogy nincs pénz beülni színházba, teázni, stb., de napi egy csomag cigire jut. Egy csomag cigi árából szerintem veszel 2 teát... Úgy gondolom hozzáállás kérdése, Kézdin sok mindenben a hozzáállással van probléma. Minden korosztályéval. Szerintem. Ha valaki szervez egy rendezvényt, az emberek azt lesik, mibe lehet belekötni, nem azt, hogy na, mozduljunk ki egyet. Ha látnák, hogy van igény rendezvényekre akkor több is lenne pl... Érdekes, Mimellás bulikra (nem szólok meg senkit, az is kell) van igény és pénz... Összefoglalva, hozzáállás kérdése... Talán a kézdii emberek kicsit negatívak is, pesszimistábbak és szeretnek a szomszéd dolgaival foglalkozni :) Természetesen nem mindenki, nem általánosítani akarok, de nagyrészt... Engem is foglalkoztat a dolgo, hogy ha Csíkba lehet, Kézdin miért nem... Fejtsük meg ;)

    VálaszTörlés